SALES REVENUE MAXIMIZATION
- SALES REVENUE MAXIMIZATION
- Максимизация дохода от продаж
Согласно теории фирмы максимизация дохода от продаж - это цель, которую ставит перед собой фирма в качестве альтернативы традиционной цели максимизации прибыли. Считается, что фирма стремится максимизировать выручку от реализации в зависимости от минимального уровня прибыли, которую она должна заработать, чтобы выплатить дивиденды акционерам и финансировать рост. Рассмотрим график.
График показывает, что доходы фирмы от реализации продукции максимальны при уровне производства OQs. Если ограничение прибыли соответствует уровню А, тогда объем производства OQs, максимизирующий доход от продаж, обеспечит фирме достаточную прибыль. Если фирме требуется более высокий уровень прибыли B, ей придется изменить объем производства: чтобы соответствовать ограничению прибыли В, он должен снизиться до уровня OQs1. Очевидно, что чем выше требуемый уровень минимальной прибыли, тем большее значение приобретает ограничение прибыли. Таким образом, максимизирующий прибыль объем производства OQm и максимизирующий доход от продаж объем производства OQs будут сближаться. См. также Managerial theories of the firm, Firm objectives, Divorce of ownership from control.
Новый англо-русский словарь-справочник. Экономика. — М.: Флинта, Наукa.
О.В. Сиполс.
2010.
Смотреть что такое "SALES REVENUE MAXIMIZATION" в других словарях:
Sales — For other uses, see Sales (disambiguation). Salesman redirects here. For the 1969 American documentary film, see Salesman (film). A beach salesman showing necklaces to a tourist in Mexico … Wikipedia
Profit maximization — In economics, profit maximization is the process by which a firm determines the price and output level that returns the greatest profit. There are several approaches to this problem. The total revenue total cost method relies on the fact that… … Wikipedia
Максимизация дохода от продаж — SALES REVENUE MAXIMIZATION Согласно теории фирмы максимизация дохода от продаж это цель, которую ставит перед собой фирма в качестве альтернативы традиционной цели максимизации прибыли. Считается, что фирма стремится максимизировать выручку от… … Словарь-справочник по экономике
Price discrimination — or price differentiation[1] exists when sales of identical goods or services are transacted at different prices from the same provider.[2] In a theoretical market with perfect information, perfect substitutes, and no transaction costs or… … Wikipedia
List of topics in industrial organization — In microeconomics, industrial organization is the field which describes the behavior of firms in the marketplace with regard to production, pricing, employment and other decisions. Topics in this field range from classical issues such as… … Wikipedia
Outline of industrial organization — For concepts relating to production in macroeconomics, see gross domestic product and measures of national income and output. The following outline is provided as an overview of and topical guide to industrial organization: Industrial… … Wikipedia
Monopoly — This article is about the economic term. For the board game, see Monopoly (game). For other uses, see Monopoly (disambiguation). Competition law Basic concepts … Wikipedia
Perfect competition — Economics … Wikipedia
Transfer pricing — refers to the pricing of contributions (assets, tangible and intangible, services, and funds) transferred within an organization. For example, goods from the production division may be sold to the marketing division, or goods from a parent… … Wikipedia
Channel coordination — (or supply chain coordination) aims at improving supply chain performance by aligning the plans and the objectives of individual enterprises. It usually focuses on inventory management and ordering decisions in distributed inter company settings … Wikipedia
Oligopoly — An oligopoly is a market form in which a market or industry is dominated by a small number of sellers (oligopolists). The word is derived, by analogy with monopoly , from the Greek ὀλίγοι (oligoi) few + πόλειν (pólein) to sell . Because there are … Wikipedia